6Przemysł samochodowy wciąż się rozwija w europie opracowano już pojazd, który nie jeździ na benzynę czy inne tradycyjne paliwa tylko na powietrze sprężone. Samochód taki jest wspaniałym rozwianiem, jeśli chodzi o ekologię, ponieważ po pierwsze nie emituje żadnych zanieczyszczeń do naszej atmosfery po drugie, kiedy powietrze opuści już rurę wydechowa pojazdu jest nawet czystsze do tego atmosferycznego, ponieważ ulega prze filtrowaniu i dogłębnemu oczyszczeniu. Twórcą pomysłu, aby samochód zasilany był przy pomocy sprężonego, powietrza był francuski mechanik początkowo chciał jedynie stworzyć pojazd, który emitowałby mniej szkodliwych substancji do atmosfery pomysł ten jednak porzucił, kiedy zobaczył wynalazek a konkretnie tramwaj, który był zasilany przy pomocy sprężonego powietrza twórca tego pomysłu był ludwik mekarski to on zainicjował serie samochodów sprężynowych, mekarski był wielkim wynalazca, który łączeni zbudował trzydzieści dziewięć linii tramwajowych napędzanych powietrzem. Przełomem w tym wynalazku był przede wszystkim silnik, który zbudowany był z cylindrów zbiorników z gorąca wodą w ten sposób powietrze przepływające przez cylindry mogło ulec sprężeniu i napędzać pojazd. Zbiorniki owych silników napędzane były za pomocą sprężarek mieszczących się na przystankach tramwajowych. Ten sposób napędzania lokomotyw zniknął jednak w latach trzydziestych, ponieważ zaczęto produkować silniki spalinowe i elektroniczne. Samochody sprężynowe mają bardzo bogatą przeszłość z czasem wielu ludzi pragnęło wrócić do tego sposobu zasilania samochodu jednak wymaga on kilku kwestii, czyli zasilania, aby samochód mógł się swobodnie przemieszczać potrzebne są źródła zasilani mogą być to wiatraki lub baterie słoneczne, które znakomicie kumulowałyby powietrze. Ponadto powietrze takie mogłoby być wykorzystywane w czasie, kiedy nie ma wiatru wystarczyłoby je tylko skumulować w pojemnikach ciśnieniowych. Samochody sprężynowe posiadają ogromne zalety, ponieważ są lżejsze do tradycyjnych aut wynika to przede wszystkim z wagi akumulatorów, są też bezpieczniejsze, ponieważ akumulatory nie posiadają niebezpiecznych związków takich jak ołów czy elektrolity, dlatego też nie było by problemu z ich składowaniem. Nie wątpliwa zaletą, o którą watro jest wspomnieć przy autach napędzanych na powietrze sprężynowe jest fakt, że łatwo się je zasila wystarczy tylko kilka minut, aby dostarczyć powietrze do układu zasilającego. Niestety samochody takie posiadają tez wadę, czyli mają ogromne ciśnienie, co w przypadku kraksy mogłoby okazać się bardzo niebezpieczne taka samą jednak wadę maja też inne samochody, czyli te zasilane benzyną czy wodorem one również w kolizji mogą wybuchnąć. Samochody na sprężynowe powietrze są jak najbardziej innowacyjnym rozwianiem, coraz częściej dąży się do stworzenia nie tylko samochodu bezpiecznego dla ludzi, ale tez dla otoczenia. Samochód zasilany powietrzem jest tego najlepszym dowodem, ponieważ jest nieszkodliwy dla atmosfery i dodatkowo oczyszcza powietrze z toksyn za pomocą licznych filtrów zamontowanych w silniku pojazdu.

8Woda jest naturalnym składnikiem wykorzystywanym nie tylko w celach konsumpcyjnych, ale też bardziej złożonych, czyli na przykład w mechanice samochodowej. Pierwszy samochód na wodę powstał w roku tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym siódmym za jego twórcę podaje się Jana gulaka. Pomysł na zbudowanie takiego pojazdu zrodził się w jego głowie dość banalnie, ponieważ będąc na giełdzie samochodowej zaobserwował jak w jednym samochodzie pękła rurka doprowadzająca wodę z chłodnicy i wydostająca się woda natychmiast zmieniała się w parę wodną. Naukowiec zaobserwował, że mimo takiej usterki samochód pracował na bardzo wysokich obrotach. Z czasem wynalazca zaczął wykonywać liczne eksperymenty w celu bliższego zbadania tego fenomenu. Początkowo próbom poddawał stare samochody dostosował silnik do wody dzięki temu uzyskał ogromną oszczędność, jeśli chodzi o spalane paliwo. Zasada działania takiego samochodu była bardzo prosta, czyli woda kierowana była do korektora wydechowego ten z kolei nagrzewał się i zmieniał wodę w parę. Tak powstała para wodna była dostarczana do kolekta i zasysana do cylindra. W samochodzie takim około trzydziestu procent paliwa, stanowiła woda była to ogromna oszczędność jednak nadal trzeba było stosować środki chemiczne, woda była tylko rodzajem wypełniacza i gdyby było jej zbyt wiele dochodziłoby do szybkiego zużywania silnika, ponieważ sprężone powietrze niszczyłoby je. Co ważne pomysł ten zaczęto wykorzystywać nie tylko w przemyśle samochodowym ale też i lotniczym w tym wypadku instalacja wodna była stosowna po to aby chwilowo podnieść samą moc samolotu zbyt długie korzystanie z niej mogło by skończyć się awarią sytemu. Marzenia o samochodzie na wodę nadal są aktualne, ponieważ obecnie można założyć tego typu instalacje w Polsce, istniej jednak tylko jedna firma o nazwie nowe technologie ekologiczne, która ma wyłączność na tego typu instalacje. Systemy, które używa firma pozwalają na zwiększenie oszczędności paliwa oraz na przedłużenie samego procesu eksploatowania silnika. Założeniem nadrzędnym firmy nte jest ochrona środowiska i znakomicie ten cel realizuje, ponieważ samochody napędzane paliwem i wodą powodują redukcje szkodliwych substancji do atmosfery. Dzięki temu możemy swobodnie się przemieszczać i nie martwić się o spaliny oraz inne zanieczyszczenia. Systemy te przeznaczone są do wszystkich środków transportu, czyli nie tylko aut osobowych, ale też autobusów, traktorów czy lokomotyw podstawowym warunkiem jest podsianie przez nie silnika Diesla. Silnik ten znakomicie spisuje się i ma podobną moc do tego benzynowego. Przemysł polski ciągle się rozwija jednak nadal jest zbyt mało posunięty w stosunku do naszych sąsiadów, u których samochody na bazie mieszanki wody i paliwa zastąpione zostały tylko wodą z wodorem, co jest jeszcze większą oszczędnością i ochroną dla środowiska. Rozwiązanie to zastosowali jako pierwsi Japończycy, którzy są w tej dziedzinie wiodącymi specjalistami. Wszystko odbyło się za pomocą ogromnych nakładów finansowych jednak koszty te wrócą się w przyszłości, ponieważ paliwo to jest bardzo tanie.